*suka suki kami*

*suka suki kami*

Thursday, December 2, 2010

aku dia dan masaelah!!!!

MASAELAH.... semua org ada maselah @masalah @problem (org pth gtu). rasa nk mencoretkan sesuatu mengenai masaelah. eh nper aku eja masaelah begini??? sjer jer mo0d jaman dolu2 jaman P RAMLEE( teringat citer NUJUM PAK BELALANG). kita ada beberapa masaelah disini ya....

1st masaelah- pagi ni my sweet fenz da msj2 aku. pe ke hal msj aku pepagi buta sewaktu aku blm bgon tdo lg???(adoi kantoi sdh ari ni aku bgon lwt hahahah). dia punyer story cam ni..
"as ko da ngok pic aku ngan S***** kt FB"
aku pnyer la terkejut pe kehel nya pg2 buta nk On9 FB kn semata2 nk ngok pic die 2 ngan pkwe die kn. heee
"lom lg, ak xon9 lg... awat? die tag tak pic 2 kat ko?"
ingin memastikn aku snng nk cek pic 2 t.
"tak. dia masukkkn kt dia n then msuk kt home akk aku. pe lg akk aku mrh la. silp aku gak bgtau die jgn upload pic2 cam 2 kt fb"
bila die bls cam 2, rse berkobar gak la nk tau pic per yg S***** 2 upload. pic tak senonoh ker?? ah na mungkin la, tak kn kwn aku nk weat cam 2 kn.. tp blkng aku tak xtau( mudah2an tak la.. jgn la masin sgt mulut aku ni.. sori kak!!!!)
"da ckp ngan die??? suh la die private or just certain org jer yg leh ngok"
aku pn m'brikn cdgnan la spya tak kantoi lg.
"t la ak ckp. sdh la aku as.. ak ngan die tpksa sembuyikn CINTA ak ngan die.. ni baru akk ak yg ngok klu spupu sepapat aku, abis la ak..."
wahhh CINTA rahsia la ni kn... yes aku tau family die cam mana. n aku faham nper die terpaksa merahsiakan.. biar aku seorang jer yg tau!!
"akk ko ckp apa????"
berkobar2 gak pe lava2 yg kuar dr mulut kak ngah 2. hhheheh maklumlah cekgu.. heee
"dia tanya sape ni kmain lg bgmbr... dkt2 dgn org. xmalu ker..."
adoi kalu ak pn sentap gak bila kne sound ngan akk sndri.. ilek eh kak!! kalu aku kat situasi ko ak pn nk menitiskan air mata la 2 gak... tp kita kne kuat!!!!
kita masuk bab yg lbh mcbar soklannya.....
"ko rasa pic 2 truk sgt ker? mcm org len gak xlbg n xkterlaluan"
aku rasa kat sni isu 2 mmg xakn dibangkitkan kalu fmly kita jnis open. n bg aku pic cam 2 mmg bse la kalu org kaple2 kn.. xheran la. yg lebih dr 2 pn ada kn???
jwapn aku trime dr die ni mmg +ve. aku suka cr die berpk..
"wlpn akk2 aku jnis xopen sgt. die wat utk adk die jgk"
yup totally aku stuju ngan pe die tulis 2.. korang stuju gak kn3????
air dicincang tak akan putus rite????
then msj 2 berlarut ke arah topik yg bkn2.. hahhahhahhaha

2nd masaelah- ngah sdp2 aku on9 ttbe kwn ku yg bru blik exam ni, masuk la ke bilik aku.. ku perhatikn wajahnya mendung, muramm.. kenapakah begitu??? masaelah apakah yg timbul??? mahu tahu ni... ttbe2 die nnges.. adoiii kenapakah aty tertanya2???
xpe kita bg die cool dlu bila pertanyaan aku n rumate ku tak berbalas. bg die ruang bernafas seketika.. kami senyap!!! xtau nk kata pe.. masaelah besar timbol da ni.. xleh main2 kne share is caring da ni....pujuk punya pujuk lastly, dpt jagk kami korek apa sbnrnya yg terkurung dlm aty beliau saat itu... BUT rse nya masaelah ni terlalu peribadi nak story kat sni... biarlah perasaan kami, kami jer yg tau... org kata keburukkan org jgn sesekali kita pamer dan ceritakn.. itu da kita mengaibkan kn??? biarlah masaelah 2 mjd kenangan kami utk mengingati kembali zaman2 muda2 kami ketika ni.. alhamdulliah atas gaya share is caring masaelah 2 berjaya dirungkaikan walpn xde pnyelesaiannya..

KESIMPULAN:
ckup lah ari ni aku berberbicara mengenai masaelah.. aku ingin berkongsi coz aku rasa kedua2 masaelah ni de pengajaran. masaelah tak leh dipendam sorng2 kang t merana diri.

No comments: